tisdag 31 mars 2020

Sista dagen i mars


Drömmen om frodiga vinbärsbuskar och täta syrenhäckar bakom knuten. Den röda stugan mot en klarblå himmel, en andra chans. Längtan efter att få vakna av heta strålar genom fönsterglaset som värmer upp täcket. Vandrar ut i bara morgonrock och känner det solvarma gräset under mina nakna fötter. Arbetsdag eller ej, en morgonstund ingen kan ta ifrån mig. Doften av liljekonvalj och morgondagg blandas med den av dagens första kaffekopp. 

Igår när jag tittade ut genom fönstret, nyvaken och lagom måndagspepp, möttes jag av ett duntäcke som låg över hela trädgården. Aprilväder i mars, långkalsonger och raggsockor förblir på! Snö i all ära men har det vägrat att snöa på 4 månader kan det allt låta bli att komma alls. Låt allting grönska och komma till liv! Ser fram emot att få dokumentera mitt liv med min nya mobil, äntligen har jag en bra kamera lättillgänglig! 



Det glamourösa stuglivet dokumenterat! 

Translation 
The dream of a green garden with berries and lilacs.  The red cottage against a clear blue sky, a second chance. The longing to be awakened by hot rays through the window glass that heats up the bed. Wandering outside in just a morning robe and feeling the sun-warm grass under my bare feets. Workday or not, a morning no one can take away from me. The scent of lily of the valley and morning dew blends with that of today's first coffee.Yesterday as I looked out the window, newly awake, I was met by a white blanket that lay all over the garden. April weather in March. Snow is lovely but if it refused to snow in 4 months it can all fail to come at all. Let everything be green and come to life! Looking forward to documenting my life with my new phone, finally I have a good camera easily accessible!

Caroline

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig. Vi har heller ikke fået sne hele vinteren i Danmark, og vågnede i forgårs til hvidt landskab. :/

    SvaraRadera