lördag 27 juni 2020

Det vackra i kråksången


Nu lyser ängarna av sommarns alla blommor. Nu surrar bin och fåglar sjunger överallt... När allt är som vackrast kommer alla känslorna på samma gång. Det finns en liten tyngd i mitt bröst som ännu inte riktigt har släppt. Sorgen över att lämna allt detta i den vackraste tid.  Det pågår en känslostorm i min kropp. Sorgen över att lämna detta vackra och trygga, glädjen över att påbörja ett nytt kapitel i mitt liv. Alla dessa känslor måste få finnas och måste få komma ut. 



Ännu en gång packas flyttlådorna fulla av minnen, loppisfynd och till-mitt-framtida-drömhus-saker. Har man flyttat 8 gånger så har man också samlat på sig en hel del grejer anpassat för varje boende. Denna gång är det trädgårdsredskap, utomhuskrukor och fågelmatare som packas ner för första gången. Min första riktiga trädgård blommar vackrare än någonsin, just när jag ska till att säga hej då!




Förra veckan sa jag farväl till förskolan jag jobbat på sedan hösten 2018. Jag berättade för barnen att fröken minsann ska börja i skolan i höst, få vara med hästarna hela dagarna och jag lovade att jag skulle skicka ett brev. Vet inte vem det var svårast för, det var med en tår i ögonvrån jag packade mina saker och vinkade av mina arbetskamrater. Dagarna efter midsommar har jag sprungit mellan flyttkaoset i stugan och glassbaren nere i hamnen för att inte tappa modet. Nu är det mesta färdigpackat och i helgen går flyttlasset ner till Linköping. Nya äventyr väntar är och jag längtar så efter en vardag med hästar igen!




Translation 
When everything is beautiful, all the emotions come at the same time. There is a small weight in my chest. The grief of leaving all this in the most beautiful time. An emotional storm is going on in my body. The grief of leaving this beautiful and safe place, the joy of starting a new chapter in my life. All these feelings must be allowed to exist and must come out.
Once again, the moving boxes are packed full of memories, flea bargains and my-future-dream-house stuff. If you have moved 8 times, you have also got  a lot of stuff adapted for each house. This time, garden tools, outdoor pots and bird feeders are being packed for the first time. My first real garden blooms more beautiful than ever, just in time to say goodbye! Last week I said goodbye to the preschool I have been working in since the fall of 2018. I told the kids that I will start school this fall, be with the horses all day long and I promised that I would send a letter. Don't know who it was hardest for, it was with a tear in my eye I packed my things and said good bye to my workmates. The days after midsummer I have running between the chaos in the cabin and the ice cream bar down in the harbor. Now most things are packed and this weekend the moving van goes down to Linköping. New adventures awaits and I I really long for horses to be a part of my everyday life again! 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar