lördag 11 april 2020

Påskris och vårrensning


Så kom det efterlängtade påsklovet in med sin vårsol och värmde oss alla. Trots att de allra flesta av oss har fått ändra våra planer i påsk på grund av det rådande läget i världen så är det ändå någonting speciellt med denna vecka. Har inte så mycket övers för Jesusdyrkan och firar inte till minne av syndernas förlåtelse. Det finns ändå ett före och ett efter påsk. Då är det vår på riktigt! Och våren däremot har en stor betydelse i mitt liv, där allting föds på nytt. En idé kom till mig här om dagen och sedan dess har mitt hem varit ett totalt kaos. Med hjälp av en kollega rensade vi ut 18 flyttlådor på vinden. 18 flyttlådor av ofärdiga projekt, minnen, bra-å-ha-saker och rent skräp! Det hela resulterade i tre stora sopsäckar att slänga och en loppis ute i trädgården.


Igår kväll rengjorde och prismärkte jag så det skulle gå snabbt att ta ut allting på morgonen. Den officiella öppningstiden var kl 11 men ändå stod det folk vid järngrinden och väntade på att få fynda redan innan kl 10! Sen var det fullt med folk i två timmar och jag sålde nästan hälften av allt jag ställt fram. Folk kom i omgångar och turades om att gå in för att slippa trängsel. Om vädret tillåter ska jag ställa ut loppisen imorgon också. 


Dagen innan kaoset infann sig i mitt stilla hem hade jag tagit med min trädgården in. All växtlighet fick offra några kvistar för att bo i mitt gröna kök. Ljuset här inne när solen lägger sig på eftermiddagen är så svår att fånga på fotografi men väldigt vackert för ögat. Körsbärskvistar dekorerades med syntetiska fjädrar och silkesägg. Det vackra i det lilla. 

Vill önska er alla en ljuvlig påsk och att ni alla får vara friska! 
Ta hand om er <3 


Translation 
Even though most of us have had to change our plans for Easter because of the prevailing situation in the world, there is still something special about this week. I'm not celibrating for the memory of Jesus but more because it's a clear sign that new times are coming. An idea came to me during the day and since then my home has been a total chaos. With the help of a colleague, we cleaned out 18 boxes in the attic. 18 boxes of unfinished projects, memories, good-to-have things and just garbage! It all resulted in three large garbage bags to throw away and a flea market out in the garden. The official opening time was at 11am, but still there were people standing at the iron gate waiting to be found already at 10am! Then it was full of people for two hours and I sold almost half of everything I put up.  If the weather permits, I'll have the flea market tomorrow as well.
The day before the chaos occurred in my quiet home, I had brought my garden inside. All vegetation had to sacrifice a few twigs to live in my green kitchen. The light in here when the sun sets in the afternoon is so hard to capture in photography but very beautiful to the eye. Cherry twigs were decorated with synthetic feathers and silk eggs. The beauty of the little thing. 

Wishing you all a lovely Easter and that you all may be healthy! Take care <3

Caroline

1 kommentar:

  1. Tillykke med salget, det føles godt at rydde op, jeg har været i gang med kælderen. :)

    SvaraRadera