söndag 27 januari 2019

Självdisciplinen den bästa är


Pannkakor med florsocker, apelsinjuice och kaffe. Är det helg så är det. 

Jag har bestämt mig för att göra ett ärligt försök att minska ner på min sockerkonsumtion. Det blir många chokladbitar innan dagen är slut och gärna två chipspåsar i veckan. Fikabröd ska vi inte tala. Förra året lovade jag att bli bra på att baka och tyvärr höll jag mitt ord. Det är väldigt svårt att baka men inte smaka så det blir mycket fika efter jobbet. Nu tänkte jag börja med att hålla mig till helgerna, fredagen inräknad. Så alltså 4 skräpfria dagar i veckan. Det är lättare sagt än gjort kan jag säga. Efter att ha varit en kedjesnusare i 6 år så var det socker som hjälpte mig bli av med abstinensbesvären. Nu är det svårt att sluta med socker också men jag resoneras som så att det finns grader i helvetet.  

En väldigt klok tidigare kollega sa att man ska belöna kroppen med sånt man mår bra av, inte sånt som bryter ner. Jag vill vara en sån person som tar hand om mig själv och då är det bara att skaffa sig lite självdisciplin.  


Den här fina duken köpte jag på Broarne.se, de har många fina vaxdukar och övrig inredning som är värt att kolla in. 



Translation
I have decided to make an honest attempt to reduce my sugar consumption. There will be many pieces of chocolate before the day is over and a lot of chips.  Last year, I promised to become good at baking and unfortunately I kept my word. It is very difficult to bake but not taste. Now I'm going to start with the weekends, including Fridays. So, 4 " junk free" days a week. That is easier said than done I can say. After being addicted to tobacco for 6 years, it was sugar that helped me to stop. Now it is difficult to end up with sugar, but I reasoned that there are degrees in hell. A very wise former colleague said that you should reward the body with what you feel good about, not what breaks it down. I want to be such a person who takes care of myself and then it is just to get some self-discipline.

Caroline 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar