måndag 28 januari 2019

Sjuk arbetsmoral



Idag vaknade jag av värk i varenda muskel, varm i pannan och trånga luftvägar. Vad gör en envis 25-åring med sjuk arbetsmoral? Jo, går till jobbet såklart för någon måste ju vara där och ta emot barnen på morgonen. Mina kollegor tog snabbt över och skickade hem mig igen. En kollega sa "Ingen komma tacka dig sen när du måste vara hemma ännu längre för att du var dum och inte var hemma och vilade. " Så sant, men jag lever på tron at om man bara ignorerar en förkylning så kommer den försvinna. Det är när man erkänner sig besegrad man blir sjuk på riktigt... nej det stämmer ju såklart inte. Nu blir det att ligga hemma på soffan och dricka te och se på serier. Just nu ser jag på Call the Midwife som jag bara sett enstaka avsnitt av på linjär tv. 
Tur att min karl kom hem och kunde ta hand om mig så jag slapp ligga här helt ensam och snora och tycka synd om mig själv. 

Translation 
Today I woke up with pain in every muscel and I could hardly breath. Of course I Went to work because I got a very hard work moral but it didn't took long until my colleagues sent me home again. Lucky for me, my man came home to take care of me so I didnät had to lay here and feel sorry for myself for too long!

Caroline

1 kommentar:

  1. So sorry to hear you are ill! I hope you'll start feeling better soon!
    xo
    Kristina
    eyreffect.com

    SvaraRadera