söndag 21 juli 2019

Semesterns sista dag


Länge låg jag kvar i min varma säng för att riktigt njuta av lugnet. Sista dagen på semestern. Inga krav, inga planer, inga tider att hålla sig till. En rivig kopp kaffe och en industribakad muffins blev min frukost. Bakom huset är det nästan helt vindstilla, där kan jag sitta länge och njuta av solsken och fågelsång. När jag åkte ifrån stugan förra veckan kom det upp knoppar runt flaggstången och nu när jag kom hem hade vackra liljor slagit ut i mängder. Taklökarna på stenen blommar för fullt och överallt syns borstnejlika i olika färger. Hela dagen har gått åt att tvätta, hänga tvätten ute, ta reda på klädhögar, diska, slänga utgången mat och byta blommor i husets alla vaser. På dessa tre korta veckor har solen visat sig endast ett fåtal gånger och regn och rusk har stått på det dagliga schemat. Ändå har jag lyckats träffa familj och vänner, tagit hand om våra älskade hästar och galopperat på skogsstigar, njutit av byn i sommarskrud och mitt kära Hälsingland. Ett mål jag haft för semestern har varit att lägga ifrån min mobilen så mycket som möjligt och inte se hela livet genom en lins. Det har varit otroligt svårt för jag är nog mer beroende än vad jag vågar erkänna. Därför finns det inte så mycket bilder så som jag hade velat ha nu i efterhand. De få som finns få ni se den kommande veckan, nu ska jag ut och njuta av kvällssolen! 




Imorgon tar jag cykeln till jobbet igen och gör mig redo för ännu en termin men på lite lösare schema och mera timvikariat på förskolan. Det är då, nu är nu och det betyder att jag endast ska njuta av min vackra by, min vildvuxna trädgård och lugnet. Kanske ballar ur fullständigt och tar ett havsdopp, men jag skulle inte tro det. 


 Vilt, det vackraste ordet som finns.





På Germanos sida av sängen får liljorna pryda tillsammans med flera ting i hans favoritfärg. 


Translation 
Last day of the holiday. Behind the house it is almost completely quiet, where I can sit for a long time and enjoy the sunshine and bird song. Now whenI got home, beautiful lilies was blooming around the flagpole. In these three short weeks, the sun has only appeared a few times and rain and wind have been on the daily schedule. Still, I have managed to meet family and friends, taken care of our beloved horses and galloped on forest paths, enjoyed the village and my dear Hälsingland. One goal I have had for the holiday has been to put aside my phone as much as possible and not see my whole life through a lens. It has been incredibly difficult because I'm probably more dependent than I dare to admit. Therefore, there are not so many pictures as I had wanted now. You get to see more next week, now I'm going to enjoy the evening sun!

Caroline 

1 kommentar:

  1. Som alltid, rader att läsa och bilder att se som gör mig glad och lätt i sinnet. Hoppas augusti ska bjuda på fina soliga dagar och där du ock Germano - till slut - vågar ta ett dopp i Östersjöns böljor.
    Ser fram emot ett bildbevis på "bravaden"!
    Kramar från Eskilstuna,
    Bosse

    SvaraRadera