tisdag 5 februari 2019

Älskade årstid


Åh mitt vinterland, nu är jag här. Och du är tydligen här för att stanna en lång tid framöver. Det är nu jag önskar jag hade en spark så jag lätt kunde ta mig ut i vinterlandskapet för nu halkar jag mest omkring. På många ställen hör jag klagomål över denna kalla månad. Alla längtar vi till att vårsolens strålar skall värma vår kind men vi har glömt när vi i november längtade efter att få åka skidor på nyfallen snö. Själv älskar jag våren men minst lika mycket älskar jag att längta till den. Jag är otroligt tacksam för alla årstider. Vi som bor här är så vana vid det att jag tror att vi skulle bli väldigt rastlösa utan denna förändring i naturen. Med skönheten får vi tyvärr räkna med de mer negativa sidorna så som oplogade gator, snöstorm och blixthalka. Sen när sommaren kommer så klagar vi på regn, myggbett och solbränna. I höst blir det mer regn, kallt, lerigt och fuktigt och sen är vi tillbaka till att längta efter att få åka skidor på nyfallen snö igen. Jag försöker att inte lägga energin på att klaga, utan istället på att längta.



Translation 
 In many places I hear complaints over this cold month. We all long for the sun, but we have forgotten when in November we were longing to ski on newly fallen snow. I love the spring but just as much I love to long for it. I am incredibly grateful for all of the 4 seasons. For us who live here here up in the north, we are so used to it that I think we would be very restless without this change in nature. Unfortunately, with the beauty, we have to count on the more negative sides such as snow filled and slippery streets and snowstorms. Then when the summer comes, we complain about rain, mosquito bites and sunburn. In the autumn, there will be more rain, cold, muddy and damp and then we are back to longing to ski again on newly fallen snow. Instead of putting the energy on complaining, put it on longing. 

Caroline


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar