lördag 2 februari 2019

Tips- 5 favoriter ur sminkväskan


Många har skrivit till mig på Instagram (CarolineAnnaSigrid@Instagram) och frågat vilket smink jag använder mig av. Här ovan ser ni ett urval av mina favoriter. Just nu är jag mycket inne på läppstift. Efter att ha använt MACs Russian Red i flertal år testade jag Studded Kiss. En mörkare nyans som passar min hudton mycket bättre.



Nalm Cosmetics Crimson

Innan jul beställde jag två läppstift från ett märke jag faktiskt aldrig hört talas om innan men blev glatt överraskad av både priset och kvalitén. Deras läppstift är både veganska och icke testade på djur. Det blir väldigt matt och sitter som berg så vill du ha bort det räcker det ej att torka med papper. Det kan dock bli lite torrt så om du är känslig kan en mjukgörande primer vara bra att ha under. 

Från Nalm Cosmetics beställde jag Crimson och Peach. Ska snart göra en beställning igen med toner mer åt det orangea hållet. 


För att täcka över min rödflammiga och ojämna hy använder jag Loreal True Match och på fransarna fick jag tips om deras mascara Paradise Extatic. Mycket bra produkter som sitter hela dagen. 

Nalm Cosmetics Crimson,  Loreal's Paradise Extatic,  Loreal's True Match. 

Translation 


Many have written to me on Instagram (CarolineAnnaSigrid @ Instagram) and asked which makeup I use. Here you see a selection of my favorites. Right now I am very much into lipsticks. After using MAC's Russian Red for several years, I tested Studded Kiss. 


A darker shade that fits my skin tone much better. Before Christmas I ordered two lipsticks from a brand I actually never heard of before but was pleasantly surprised by both the price and the quality. Their lipstick is both vegan and not tested on animals. It gets very matte and stays on very well so if you want to remove it is not enough to dry with paper. However, it can be a little dry so if you are sensitive, a softening primer may be good to have. From Nalm Cosmetics I ordered Crimson and Peach. Will soon make an order again with tones more to the orange.


In order to cover my red and uneven skin I use Loreal True Match and on the lashes I got tips on their mascara Paradise Extatic. Very good products that sit all day.


Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar