måndag 11 februari 2019

Måndagsfeeling


Efter en lång dag på förskolan är det dags att gå hem till den lilla stugan vid havet för att vila upp sig inför kommande arbetsdag. På min arbetsplats är man tillgänglig varje sekund från att man kommer in på morgonen tills att man lämnar och går hem. En dag fylld av liv och rörelse, ljud, snabba beslut och tunga lyft. Jag har alltid behövt stänga in mig med mina egna tankar för att orka med hela dagen. Promenaden hem till stugan blir ofta lite längre om det har varit en krävande dag. Instrumental musik spelar om jag inte orkar koncentrera mig på röster och ord. Vila från budskap och uppmaningar. Väl hemma vill jag sysselsätta mig en stund. Diska eller virka samtidigt som musiken lugnar mina tankar. Jag behöver pausa, reda ut, vila. En strategi för att orka med mig själv. 


Just nu är jag inne i en period då jag virkar mycket. Det händer att jag stickar men jag har faktiskt inte fastnat för den hantverkstekniken utan tycker det är mycket roligare att virka. Jag håller på att lära mig nya mönster som jag hittar på Youtube och Pinterest. Som nybörjare räcker det med vanliga maskor och stolpar men efter ett tag är det roligt att andra slaggs stygn som bildar fina mönster.  Just nu håller jag få med någonting som kallas Ripple Stitch , eller vågmönster på svenska.





Translation  

It takes a while for me to get back to normal after a long day of work. I got to take a walk with instrumental music playing in my ears to Clean my head of thoughts and stress. I need these small stuff so be able to handle myself.

Right now I'm in a period when I do a lot of crocheting. It happens that I knit but I do not love that craft technique as much as I love crochet. I am learning new patterns that I find on Youtube and Pinterest. As a beginner it is enough with regular stitches, but after a while it is fun to make other stitches that form nice patterns. Right now I do something called Ripple Stitch, or wave pattern. 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar