onsdag 6 februari 2019

I väntan på


Hem ljuva hem! Så vi älskar den här lilla stugan. Snett och dragigt, knasigt renoverat med rester från 1900-talets alla inredningsstilar. Det är de små detaljerna som gör det så hemtrevligt. En städad dag ska ni få en rundtur i det lilla huset som jag nu kan kalla mitt hem. Det är inte ofta jag får tillfälle att uppleva rummen i dagsljus då jag jobbar veckans alla vardagar och inte så ofta är hemma i veckosluten så när jag väl får tillfälle njuter jag ordentligt. Jag längtar tills att jag kan ha fönstren öppna och släppa in vårluft och fågelsång. Tills jag kan odla kryddor på hyllan på bron och låta nytvättade lakan torka i vinden. 






Translation 
Home Sweet Home! How we love this little cottage. It's the little details that make it so homely. A tidy day, you will get a tour of the small house that I can now call my home. It is not often I get the opportunity to experience the rooms in daylight as I work all weekdays and I'm not so often at home on weekends so once I get the opportunity I enjoy properly. I long for the time when I can have the windows open and let in the spring air and bird song. Until I can grow spices on the shelf by the front door and allow freshly washed sheets to dry in the wind.

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar