tisdag 14 maj 2019

Tusensköna och viol



Vägkanterna är fyllda av vårens sötnosar, viol och tusensköna. Promenaden hem från jobbet är en fröjd. Tid att vila huvudet med fågelsång och suset från vinden bland trädgrenar. Trots att jag trivs bra med mitt jobb så är det skönt att stänga av från gälla barnröster och buller. Väl hemma brukar jag vilja ha en stund för mig själv med musik i hörlurarna. Instrumentalt för att slippa fokusera på ord, gärna till att diska, vika tvätt eller nått för att varva ner utan att somna på kökssoffan. Det har hänt några gånger.


I vårat hem finns det väldigt många husgeråd från Kockums Jernverk. De kommer nästan alla från mina farföräldrar utom en tekanna som jag fick som julklapp utav en av mina kära mostrar för några år sedan. Äggklockan på bilden ovan är från Leila's General Store och glaskannan för olivolja köpte vi från Stormhatten här i Öregrund. 



Translation 
The road edges are filled with the cuties of spring. The walk home from work is a delight. Time to rest my head with bird song and the sound from the wind among tree branches. Even though I enjoy my job well, it is nice to turn off the children's voices and noise.  At home I usually want a moment for myself with music in the headphones. Instrumental to avoid focusing on words, preferably to do the dishes or fold laundry to un wind without falling asleep on the kitchen couch. It has happened a few times.

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar