lördag 11 maj 2019

En svartvit lördag på auktion


Denna härliga lördag som började i vackraste solsken och flera grader varmt. Jag och min Germano tog bilen ner till Edsbro Byggdegård för att uppleva vår livs första auktion tillsammans med goda vänner. Min enda erfarenhet av liveauktioner innan är de få jag sett på tv. En nästintill tom lokal full med möbler, mattor och pinaler och en publik som nog mest var där för fikat. I panik ropade vi in en gammal mandolin och en cittra. Nej ingen av oss spelar någon av dessa instrument. Nöjda blev vi ändå för två vackra sängbord från vad vi tror är sent 50-tal. Så fort vi har ställt iordning kommer ni få se våra vackra fynd. Jag ser verkligen fram emot sommarens loppisar och auktioner. 


Har du några bra loppisar att tipsa om i Mellansverige? 


Translation 
This lovely Saturday started in the most beautiful sunshine and several degrees hot. Me and my Germano took the car down to Edsbro Byggdegård to experience our first auction together with good friends. My only experience of live auctions before is the few I have seen on TV. An almost empty room full of furniture, carpets and small things, and an audience that was probably there for the coffee. In panic, we called in an old mandolin and a zhiter. No one of us plays any of these instruments. Most happy we were for two beautiful bedside tables from what we think is late 40s. As soon as we have set up, you will see our beautiful finds. I am really looking forward to theflea markets and auktions this summer!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar