måndag 29 april 2019

En strålande hårdag


Två sovmornar försvann i ett ögonblick, nu väntar en ny spännande vecka i byn vid havet. Igår sov jag tills solskenet väckte mig och jag satt utomhus nästan hela dagen. Just denna dag fick jag till otroligt bra vågor i håret, det är väl typiskt att det ska bli så en dag då jag bara ska stanna hemma. Lagen om allts jävlighet. Mitt hår är faktiskt inte så smidigt att ha när ja ska göra fina 40-talsfrillor för det är väldigt tunt. Visst håller det länge när jag väl lockar det men det är lite svårt att få det att se fylligt ut. På fredagskvällen rullade jag många tighta pin curls som jag borstade ut dagen efter. På lördagskvällen rullade jag håret igen men utan att fukta det, jag rullade de lockarna som redan fanns för att inte de skulle raka till sig under natten. På söndagsmorgonen borstade jag håret bara rakt ner tills jag blev nöjd med resultatet och sen sprayade jag som tusan för att det skulle hålla. 


Vilken metod jag har för att locka håret går lite i perioder. Om jag har lite mer tid och vill få mer fina vågor så använder jag mig av pin curls. Om jag vill ha tightare och yvigare lockar till en kortare 50-talsfrisyr så brukar jag använda foam rollers, detta också om jag inte orkar lägga ner så mycket tid på håret innan läggdags. Jag planerar att göra en tutorial på hur jag fixar mitt hår, stay tuned….


Translation 
Two free days disappeared in an instant, now a new exciting week awaits in the village by the sea. Yesterday I slept until the sunshine woke me up and I sat outdoors almost all day. This very day I got incredibly good waves in the hair, it is typical that it happends a day when I just have to stay home. My hair is actually not so smooth to have when I want to make nice 40s waves because it is very thin. Well yes, it lasts a long time when I do curl it, but it is a bit difficult to make it look fluffy and thick. On Friday night, I rolled many tight pin curls that I brushed out the next day. On Saturday night I rolled the hair again but without dampening it, I rolled the curls that were already there so that they would not get ruined during the night. On Sunday morning I brushed the hair just straight down until I was satisfied with the result and then I sprayed a lot to make it would last.

Which method I use to curl the hair goes a bit in periods. If I have a little more time and want to get more nice waves then I use pin curls. If I want tighter and more vigorous curls for a shorter 50's hairstyle then I usually use foam rollers, this also if I can't put as much time on the hair before bedtime. I'm planing to to a toutorial on this methods!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar