måndag 8 april 2019

Sjukstugan i vårskrud


Att jobba på förskola kommer ge mig världens bästa immunförsvar men fram till att min kropp bygger upp det försvaret kommer jag vara jättesjuk! Nu är det tredje gången jag är förkyld i år och jag brukar väldigt sällan vara sjuk. Mina kollegor sa att det första halvåret är värst och om det stämmer så borde detta vara sista gången innan jag byggt upp ett superförsvar. Hoppas så att det stämmer! I väntan på bättring får jag bara stanna hemma i vår älskade stuga. Germano ser till att jag tar mina värktabletter, får i mig vatten och mat och vilar ordentligt. Fast än det är tråkigt att vara sjuk så är det underbart att få vara det på en så trygg plats med någon som kan ta hand om mig. Jag gillar verkligen det här lilla huset, det känns så lugnt. Vi har gjort vårat bästa för att göra det till vårt men så få medel som möjligt. Så är det ju att hyra, vi kan kanske inte få det precis som vi vill genom renovering men vi kan sätta vår personliga touch på stället genom inredningen.  


Vi båda är svaga för allt som växer och är vackert. Nu vill vi fylla hemmet med blomster och sticklingar. Snittblommor pryder ständigt köksbordet, har vi tur är det extra bra pris på tulpaner på de lokala matbutikerna. Det förodlas rädisor, sallad,  dill och blåklint. Det är spännande att se för var dag vad som har kommit upp ur jorden. Utanför fönstret virvlar snöflingor men här inne är det vår!


Translation 
Working at preschool will give me the best immune system in the world, but until my body builds up that defense, I will be really sick! Now it's the third time I got a cold this year and I usually rarely get sick. My colleagues said that the first half is the worst and if that is true, this should be the last time before I built up a super defense. So I'm stuck here at home just waiting to get well. I really like this little house, it feels so quiet. We have done our best to make it ours. So it is to rent, we may not be able to get it just as we want through renovation but we can put our personal touch on the place through the decor.
Outside the window, snowflakes swirl in the cold wind but in here it's spring!  

Caroline 

2 kommentarer:

  1. The shelf liner with chickens is adorable! I love your bright colors and eggs, your cottage does look springy and cheerful!

    SvaraRadera
  2. Råkar du veta när skåpet med jalusierna är ifrån? Jag har ett precis likadant hos mig. 🤩

    SvaraRadera