tisdag 16 april 2019

Linblått och vaniljgult


 Snön låg som ett duntäcke över byn, förhoppningar om en tidig vår försvann med minusgraderna som envist höll sig kvar. En förkylning som håller min kraxande hals i ett järngrepp börjar gå mig ordentligt på nerverna. Om några dagar åker vi hem till min födelseby för familjemys och ridturer i vårsolen, hoppas så att förkylningen har släppt taget tills dess. Kanske att jag hade varit frisk om jag varit sängliggandes i helgen men livet ville annat. Vi gästades av Germanos två vänner från Italien som kom för att hålla två konserter. I fredags spelade trion på Biografbaren i Eskilstuna och i lördags på South Side i Stockholm. Varje gång jag ser min älskade på scen påminns jag om hur vi träffades den där soliga julikvällen för 4 år sedan. 
   Mellan konserterna fanns det mycket tid att slå ihjäl, bland annat tid att införskaffa två nya nagellack. Har kommit fram till att lacken från Lindex passar mig bra i smaken och är prisvärda. När vi kom hem märkte jag ett tydligt genomgående tema i stugan som bara har blivit. Som Sveriges flagga, hav och sol, lin och vanilj klär vi vårt hem när åren knackar på. En oerhört vilsam färgkombination om den görs mild. 

Translation 
In a few days, we will go home to my home village, hoping that this cold haveleft my troath until then. Maybe I had been healthy if I had been in bed for the weekend, but life wanted different. We were visited by Germanos two friends from Italy who came to hold two concerts. On Friday they played at Biografbaren in Eskilstuna and on Saturday at South Side in Stockholm. Every time I see my beloved on stage, I am reminded of how we met that sunny july evening 4 years ago.    Between the concerts, there was a lot of time to kill, time to get two new nail polishes. Has come to the conclusion that the nailpolish from Lindex suits me well in the taste and is affordable. When we got home I noticed a clearly consistent theme in the cottage that has just become. As the swedish flag, sea and sun, lin and vanilla, we dress our home when the spring knocks on the door. A very restful color combination if it is made mild.

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar