tisdag 21 juli 2015

29 dagar kvar på semestern- noll sommarkänsla




För några veckor sedan var jag ute och botaniserade bland stadens alla vintagebutiker i jakten på den perfekta sommarklänningen. Men hittade jag någon? Ja, en som var på tok för stor för mig. Inte är det så lätt heller att klä sig som en sommardröm när himlen är tung av moln och regnet öser ner. Nej, jag har ingen sommarkänsla längre. Varje gång jag fått till riktigt snygga lockar i håret har det varit så fuktigt i luften att dom har försvunnit så fort jag stuckit ut näsan genom dörren. På sommaren ska man bada, ligga på stranden och glassa i solen med solglasögonen på. Men jag har inte fått hänga på någon strand jag inte för då hade det blivit att smyga i vassen. Inte på grund av något självförakt utan för att jag har tappat bort min kära baddräkt. Inte har man fått några fräknar heller, precis som varje år. På sommaren ska man svansa runt på Stockholms gator i midnattsljuset och fnittra till tonerna av "Sakta vi går genom stan". Men jag, jag går med nyckeln mellan knogarna i ljudet av duggregn på väg hem från tunnelbanan. Men är jag bitter? NEJ! För om 11 dagar ska min syster gifta sig och om 29 dagar börjar jag jobba igen! Tjohej!




(All pictures from Pinterest)

 Translation
It's not so easy to dress like a summer dream when the sky is heavy with clouds and the rain is pouring down. No, I have no summer feelings anymore. Every time I manage to get really fancy curls, it's been so humid that they have disappeared as soon as I put my nose through the door. In the summer, you should swim, lie on the beach and have a nice time in the sun with sunglasses on. But I have not got to hang on any beach,  because I have lost my dear swimsuit. Have not got a single freckle either, just like every year. In the summer you should go  around the streets of Stockholm in the midnight light. But I, I go with the key between my knuckles to the sound of drizzle on the way home from the subway. But I'm totally okay with that. My sister is getting married in 11 days and I'll go back to work in 29 days!


Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar