tisdag 31 maj 2016

Jeanskärlek


Jeans, detta underbara plagg som skyddat knän från skrapsår i över 100 år. Kan vi bara ta några minuter till att hylla jeansen som funnits med oss sedan 1872. Tyvärr så har jag inte så många jeans i mina ägor, endast tre stycken faktiskt varav ett par är hängselbyxor. I sommar är många loppisar inplanerade, bland annat Summer Vintage nu på måndag, så chansen att hitta fler byxor är ganska så stor. Även lite fler bruksskjortor skulle vara härligt att hitta. När jag började klä mig i mer gammaldagsa kläder så samlade jag på mig många kjolar och klänningar för efter ca 10 år med mer mörka alternativa stilar så var jag trött på min hårda yta. Jag ville vara söt och flickig men nu har jag börjat hitta tillbaka till mitt gamla jag igen. Sen så är det också mer praktiskt med byxor i vardagsarbetet. Ja, jag har dille på byxor nu! 







(Pictures from Pinterest.com)

Translation 
Can we take just a few minutes to greet this wonderful garment that's been with us since 1872? I love jeans but unfortunately I only have 3 pair of jeans pant in my possession. If everything goes as I planned I will visit many fleamarkets this summer so my chanses to buy more jeans is pretty big. Some nice every day shirt would be great to find too!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar