onsdag 21 november 2018

När? Hur? Varför?


Om vi början med frågan "När". 

För ca 3 veckor sedan packade vi återigen flyttlådorna och lämnade Örsundsbro för att testa livet vid havet. Vi lämnade Stockholm julen 2017 för att bo och jobba på hästgård först i Enköping och sen i april en annan gård närmare Bålsta. Nu bor vi i Östhammar kommun i en liten röd stuga med vita knutar vid havet.



Vi fortsätter med att besvara frågan "Hur".

Germano fick arbete här och vi lyckades få tag på boende som skulle passa perfekt till när vi lämnade hästgården. Tack vare mina tidigare arbetslivserfarenheter och goda referenser bytte jag hästjobb mot förskola, 5 minuters promenad från min ytterdörr. 


Så nu till den minst relevanta men vad jag har förstått den mest intressanta frågan, "Varför". 

Det första som kommer upp när jag tänker Varför är att det gick rakt åt helvetet helt enkelt. Hästbranschen är otroligt förlegad och jag kan inte komma på något annat yrke i Sverige där de anställda förväntas ställa upp på vad som helst, när som helst och förväntas vara tacksamma för att få jobba sig sjuka. Det gick inte längre, jag blev bränd och behövde komma därifrån för att förhindra att slå huvudet i stallväggen. Det är en stor sorg för mig att behöva lämna alla hästarna men jag vet att jag gjorde rätt val. Det var absolut livsnödvändigt. 

Translation
I have many questions about what's happening in my life because it seems like a big mess. We moved from Stockholm to work and stayed at a horse farm last Christmas. In April we moved to another farm not far away but a month ago we left that farm. It did not work out since the horse business are far from modern so I had to leave to not bang my head into the wall to hard. Now we are living in a little red cabin by the ocean and I'm back in the school world but now I'm woring with he little ones. It's a sorrow to leave the horses but I know I did the right choice.


Caroline 

1 kommentar:

  1. I love looking at your blog and seeing all the beautiful photos! I just wish I could read all of it ;). You are very lovely, and the fact that you can work with both animals and small children tell me you have a beautiful heart also. I cannot imagine all the moving! I hope you find a home to be at peace in.

    SvaraRadera