tisdag 1 december 2015

En dag vid ett kloster


Såhär innan jul är det ju alltid mycket som ska hinnas med på jobbet. Sista slutspurten innan tomten kommer, så att säga. Oftast så känns det som att terminen går så himla fort men just nu känns det som att skolstarten var för väldigt länge sedan. Det var ca 3 veckor sedan jag kom hem från min långa resa i Italien, ändå så har jag knappt bloggat någonting om min tid i byn. 
Jag bodde alltså hos min karl i en by som ligger ca 2 timmar söder om Rom, i ett stort hus i en liten by i en djup dal. När en bor mitt i detta natursköna paradis behövs inga turistvandringar i stora städer. Vi roade oss mest på dagarna genom att åka omkring och kolla på naturen. En dag åkte vi till ett fantastiskt vackert kloster där Germano och hans kompanjon Denny spelat in en musikvideo. 
Jag som är lite hemligt arkitektnörd blir helt lyrisk av dessa gamla byggnader. Vi kunde inte gå in och se hur det såg ut på insidan men att vara utanför var gott nog. Och vilken utsikt sen! 










Translation
Now before Christmas, it is always much to do on the job. The last before Santa Claus will arrive, so to speak. Often it feels like the semester goes so fast, but right now it feels like the start of school was a very long time ago. It was about 3 weeks ago I came home from my long trip in Italy, anyway, I have almost not blogged anything about my time in the village.
During the days we amused ourselves  by traveling around and watch the beautiful nature. One day we went to a stunningly beautiful monastery where Germano and his partner Denny had recorded a music video.
I am a architect nerd in secret, becomes quite lyrical of these old buildings. We could not go in and see what it looked like on the inside but just being outside was good enough. And what a view then!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar