måndag 19 september 2016

Lyxig latmat


Känns lite larvigt nästan att lägga ut ett sånt här enkelt recept men jag känner att jag måste dela med mig. Denna rätt gör jag när jag är väldigt sugen på ost, vill ha nått lätt och inte orkar stå och passa spisen så länge. Så, allt du behöver är 
Blåmögelost 
 Päron 
Valnötter 
Ruccolasallad 

Skiva päronen och lägg i en ugnsfast form, strö över blåmögelosten och toppa med valnötter. In i ugnen på 150 grader i ca 20 minuter eller tills att osten har smält och päronen är mjuka. Serveras varm med ruccolasallad. 

Här behöver det inte måttas, ta så mycket som du tror att du orkar äta. Jag brukar ta två päron, ett halvt paket mögelost och två nävar valnötter på ett ungefär. 





Translation 
If you love cheese and pears and is not very hungry, you should try this. Cut pears is slim pieces, blend in blue mold cheese and walnuts and put in the oven on 150 degrees for around 20 minutes OR till the cheese has melt and the pears are soft. Serve warm together with ruccola salad. 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar