onsdag 15 mars 2017

Fynd under helgens Vintagefestival i Uppsala


"Men oj vad du handlar hela tiden!" Den kommentaren får ja väldigt ofta men detta stämmer inte så bra. När jag väl köper nått så brukar jag visa upp det och med ett så glest flöde som jag har så ser det ut som att jag är ute i butiker var och varannan dag. Sen när jag väl är på köphumör så är det inga stora summor jag spenderar. I lördags hängde jag ed mina vinner Sandra och Karin till Vintagefestivalen i Uppsala för första gången. Det har pratats mycket om den här mässan och jag måste säga att jag  var riktigt nöjd med mina fynd. Dok så hade jag förväntat mig att det var större men det kanske var tur, annars hade jag aldrig kommit därifrån.

Bältesspännen, det kan man inte ha för många av! Sen blev denna hästtjej glad i hjärtat när hon hittade en brosch med en hästsko för 30 kr.  




Den röda tröjan på första bilden fick jag för 50 kr pgr av ett en söm hade gått upp lite, samma gäller tröjan här ovanför då en knapp saknades. Denna väggprydnad för krukor var också ett väldigt nödvändigt köp som fick följa med hem.


Här har vi då lördagens bästa köp. Nu har jag tre slipsar med hästtema varav två är handmålade och de båda har bilder som påminner väldigt om min lille Gawin. Ju mer hästtema jag har på mina kläder och runt omkring mig, desto mindre känner jag att jag sviker landsbygden genom att bo i 08-området.
Allt utom broschen och bältesspännena köpte jag av Austin's Vintage. 

Translation
 "Woow, you are shopping all the time!" Yes, that's a comment that I get to hear a lot. No I don't but when I do I only buy very cheep stuff and I guess it looks like I'm always shopping since I show everything that I buy. This saturday I was visiting the vintage fair in Uppsala and I must say that I had expected it to be bigger but maybe it was good for me, otherwise I would come home with even more stuff. For a crazy horse lady like me I'm very happy that I found so much horse related things. The cute little brooch and the 2 ties will fit in good in my horse themed room. Now I got two ties with hand painted horses on. The horse horse related things I got, the less I feel that I'm letting the country side down.

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar