måndag 12 mars 2012

Drar fram symaskinen igen!


I går kom min morfar och styvis över med några klädmönster som jag med glädje tänker använda!
Underbart vackra mönster som säkert kan bli någon fin sommar-utstyrsel! 
Mönstrena tillhörde styvis mor och är från 40-60 talet.







Medans jag sitter och drömmer om tyger och färger så springer Ida omkring och städar min stökiga lägenhet, uppskattas^^



Translation
My grand and step-grandma came yesterday and gave me some vintage-patterns from the 50-60's.
I appreciate a lot and will be so happy to use them.
While I'm dreaming about patterns, Ida is running around the apartment and cleaning! Good work :D


X X X 
carrå

3 kommentarer:

  1. Åh, vad kul med gamla mönster. Hoppas du hittar nåt bra tyg så du får användning av dem också! :)

    SvaraRadera
  2. Jag måste känna min hemstad FÖR väl.
    När jag såg nedersta fotot tänkte jag: "Är det där Norrköping? Näe, finns säkert tusen såna där innegårdar i Sverige." Bläddrar ner några inlägg och möts av bilder från Strömmen.

    Och så himla bäst med gamla symönster! Hoppas du får ihop något riktigt fint! (:

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga mönster!! Ska bli spännande att få se resultatet!

    SvaraRadera