torsdag 31 oktober 2013

En kväll på Vintagefabriken



Så kom kvällen då man skulle spendera pengar på Vintagefabriken (igen). 
Butiken hade fyllts med klänningar, kappor, kjolar, baskrar, härligt folk och bubbel. 
Tyvärr så blev det inte så mycket bilder då jag hade så trevligt att jag glömde bort kameran helt. Men det är som alltid på Vintagefabriken, det är så trevligt och avslappnat att man inte hinner med att dokumentera fast än man planerat det från början. Jag hittade en underbar klänning som skulle bli helt underbar till jul, men med min plånbok så tilläts inga julklänningsköp denna kväll. Men en fin tavla och en kimono följde med hem!
Här ovan ser vi mysiga Emelie och fina Lollo som ser ut att vara otroligt road!


Jag lyckades fånga ena Emma på ett hörn och den andra Emmas nästan hela ansikte. Duktig fotograf jag är!






När vi kom hem fick jag för mig att laga mat, vilket jag alltid gör när jag är lite påverkad. Syndig som jag är så tog jag på mig i min kimono och gjorde lite exotisk wok. Det blir inte värre än så nu för tiden är jag rädd.


Translation
Another evening at Vintagefabriken, an evening to spend the money I don't have. I brought my camera, of course, but this evening was so nice and we had such great conversations I forgot to take more pictures. I found a really nice dress, perfect for christmas but not for my wallet so I left it there. I bought a really fancy kimono though so when we came home I had to cook some food, as I always does when I'm a bit drunk.

X X X
Caroline

4 kommentarer:

  1. åå så härligt! och så mycket fina prylar.

    SvaraRadera
  2. Ohhh! You look so cute and pretty in that dress sweetpea! A belated happy halloween to you! \^.^/ x

    SvaraRadera
  3. this looks like you had a great time ...

    i love both plaid dresses from this post ... plaid is the perfect print for winter time.

    SvaraRadera