måndag 7 oktober 2013

Kabelverket


Denna helg har spenderats på Kabelverket i Midsommarkransen, denna unika butik med inredning och lampor från svensk industrihistoria. Här kommer ni hitta mig några dagar i månaden framöver, så kom och besök mig! För det mesta består butiken av industrilampor från b la Asea och Sieverts kabelverk. Men man hittar även skolplanscher, klockor och övrig inredning. Istället för att berätta för mycket om butiken tycker jag ni ska besöka Kabelverkets Instagram och Facebook eller besöka butiken själv!

Kom till Aprilgatan 6 i  Midsommarkransen 
Öppettider: torsdag-fre kl 12-18, lör-sön kl 11-17.
Kolla efter den fina lampskylten och stig på!

Kabelverket finns även på Facebook och Instagram under samma namn, Kabelverket











Translation
If you ever come to Sweden I strongly recommend you to visit Kabelverket! Industrial lightning and interior for your home. I will spend much time in the store from now, so come and visit me! You can find Kabelverket on facebook and Instagram!

X X X
caroline

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en butik i min smak. Hur dyrt eller billigt är det?

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!
    Jag tycker att det lätt är prisvärt för allt jobb som lagts ner på att få tag i sakerna och att rusta upp dom genom att tvätta och fixa. Men är man ute efter en vanlig billig lampa kan man gå till Ikea, men vill man ha någonting med historia och kvalité är det hit man ska gå. Jag tycker inte det är så fasligt dyrt med tanke på vad man får. Gå dit så får du se vettja, jag hänger där i helgen!

    SvaraRadera