fredag 4 juli 2014

Det som hör sommaren till.


Ljuva sommartid. Som jag minns den från mina ungdomsår. 
Med picknickväskan packad drog vi ut till stranden likt så många andra de soligaste dagarna. Ljummet vatten som blev varm efter en stund och soltorkning på ett badlakan. 
Kanske inte riktigt så det gick till denna dag. Mulet, blåsigt, bror och jag på en moppe åkte till närmsta insjö och doppade oss snabbt i det kalla vattnet. Vattnet blev aldrig varmt men solen tittade fram efter en stund i alla fall. Det är ju sommar och då SKA man bada, ingen ursäkt för oss badkrukor!








Translation
Sweet summertime. As I remember it from my youth. 
With the picnic bag packed we headed out to the beach like so many others the sunniest days. Lukewarm water became hot after a while and sun drying on a towel.... ah, memories...
Maybe not quite how it happened this day. Dark clouds, windy, my brother and I drove to the nearest lake and dipped us quickly into the cold water. The water never got hot but the sun came out after a while.. It's summer and then shall we swim, no excuse for us timid bather!

X X X
Caroline

3 kommentarer:

  1. Inte för att vara den som är den... Men... "som jag minns den från mina ungdomsår"? Är inte du typ 20? Alltså så räknades du som tonåring för så lite som för ett år sedan...

    SvaraRadera
  2. Åh jag förstår vad du menar! Jag har dessvärre blivit en badkruka på senare år, jag badar alltid men tycker alltid att det är för kallt ;)

    SvaraRadera