söndag 6 mars 2016

Fjärilshuset och en överraskning


Så kom den där dagen som jag planerat i två veckors tid. En fredag inte helt som andra fredagar. Mina vänner och jag hade ännu inte fått chansen att fira Germanos födelsedag och för att göra det hela ännu roligare ställde vi till med en överraskningsfest. Att hålla detta hemligt var lättare än jag hade trott och om det beror på att min pojkvän litar på mig för mycket eller för att jag är så bra på att ljuga kan vi ha osagt. Att hålla honom borta från lägenheten var däremot inte helt lätt. När Fjärilshuset hade stängt hade vi fortfarande 3,5 timmar att uppehålla oss. Ja, vi åkte till Mall of Scandinavia för att fördriva tiden. Han tyckte att det var lite konstigt att jag sa nej till second hand butiker och istället drog iväg honom till en jättestor galleria utanför stan för att leta efter vantar. När vi kom hem hade mina fina vänner ställt till med fest och Germano höll på att ramla baklänges när han förstod vad som hände. Det var så fint fixat att jag blev alldeles rörd. Dom hade följ mina listor med instruktioner så bra och lägenheten var så fint dekorerad. Ett riktigt bra jobb!
Det blev ett fantastiskt trevligt kalas med våra underbara vänner, en rolig tipspromenad och en god och fin tårta!



Det var så fuktigt inne på Fjärilshuset att det var omöjligt att ta bilder med kameran som bara immade igen så det fick bli att dra fram mobilen. 






Jag premiäranvände kjolen som jag köpte på Old Touch vid Odenplan dagen innan. 




Tårtan var skapad av våran vän Frida Ljungberg!



Translation 
Last friday, what a day. Me and my friends had been planning this surprise party for Germano for weeks and it was time to end all the lies. Actually, it was pretty easy too keep it a secret and if that's because Germans believes in everything I say or if I'm a good lier... doesn't really matter. I had to keep him out of the apartment the whole day so that my dear friends could get into the apartment and fix the party so I dragged him away to Fjärilshuset (The butterfly house) and when they had to close we went to a big galleria to look for gloves. He thought it was a bit weird that I said no to go to a second hand store and prefered to go to Mall of Scandinavia, but it was totally wort it. When we came home our friend had fixed with drinks, decorations, snacks and an amazing cake made by our friend Frida. It was a successful party that I'll late forget. 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar