torsdag 9 april 2020

Skärtorsdag med solsken i blick


När jag öppnade järngrinden och klev in i min trädgård fick jag ett litet pirr i magen. Den söta lilla stugan badade i solen och överallt i gräset växer vårblommor som scilla och krokus. Jobbet på förskola innebär många chanser att få klä upp sig. Idag knöt jag sjalen runt huvudet och målade både läppar inte kinder extra rosiga. Hela långa dagen var påskfirandet igång under solens varma ljus. För någon minut kände jag att jag inte har några som helst problem i hela världen. Bor på en underbar plats, har nära och kära som älskar mig för den knasboll jag är, är inte sjuk eller sitter i någon som helst knipa och har äventyr som väntar bara bakom hörnet som jag verkligen ser fram emot. 
Idag vill jag bara njuta av att vara på den plats i livet jag är. 


Äntligen kan jag le stort utan att få frågan om jag har någonting mellan tänderna. Börjar äntligen se ljuset i denna tunnel av tandläkarbesök och dyra räkningar. Min mun har varit ett stort projekt i flera år och nu har jag bara (pepparpeppar) en lagning kvar som ska ske nästa vecka. Tandläkarskräck i kombination med latmask, det har gjort ont både i munnen och i plånboken. Anledningen till den dyra kostnaden är att jag inte fått tecknat försäkring innan allt är lagat. Jag kan nu tugga ordentligt! Det är fantastiskt!


Kvällssolen kysser mina gröna köksluckor genom fönstret när jag sitter här och skriver. Inte har en lust att sitta inne nu. Med en riktigt varm tröja tänker jag gå ner till butiken och köpa glass och penséer! 

Önskar er alla en glad påsk! 


Translation 
When I opened the iron gate and stepped into my garden, I got a happy feeling in my belly. The cute little cottage in the sun and everywhere in the grass grow spring flowers like scilla and crocus. The job at preschool means many chances to get dressed. Today I tied my shawl around my head and painted both lips and cheeks extra rosy. All day long, the Easter celebration was under the warm light of the sun. For a minute I felt that I had no problems in the whole world. I live in a wonderful place, have loved ones who love me for the weirdo I am, am not sick and have adventures waiting just behind the corner that I really look forward to.Today I just want to enjoy being in this place in my life.

Finally, I can smile big without being asked if I have anything between my teeth. I'm finally starting to see the light in this tunnel of dentist visits and expensive bills. My mouth has been a big project for several years and now I only have one repair left to happen next week. Dental fear in combination with laziness, it has hurt both the mouth and the wallet. I can now chew properly! It is fantastic!

Caroline

1 kommentar:

  1. Filmstjärneleendet passar bra på dig som är så fotogenique. Glad Påsk!

    SvaraRadera