måndag 9 november 2015

En höstdekoration inte en dag för sent


Ibland händer det att jag får såna där pysselryck! Jag brukar vara rätt så bra på att dekorera hemmet efter årstider och högtider men nu har jag bara glömt bort det. När jag såg att det redan börjat säljas julsaker i butikerna började jag tänka, vart tog hösten vägen? Sen tänkte jag om, det är ju inte så att det är jul bara för att Rustas nya reklamblad innehåller glittriga tomtar. Dock så känns det fel, för mig, att göra höstdekorationer i december... som väldigt snart är här. 
Jag gick ut med en påse och började samla på mig en massa löv som låg på marken. Tyvärr var jag ute lite för sent eftersom att de flesta av löven var så våta att dom gick sönder när jag tog upp dom och de allra flesta var täckta av svarta och gråa prickar. 



Detta fina ljusfat kan man ju lätt förvandla till en höstdekoration!


När alla löven hade torkat efter att jag sköljt av allt smuts sorterade jag ut dom i högar i storleksordning. För att det inte skulle bli så klumpigt in mot mitten så skar jag av skaften på mitten. Jag tog dom största löven och la som en cirkel med skaften in mot mitten. Sen fyllde jag på med de mellanstora på nästa lager och till sist de minsta in mot mitten. 


Till det sista lagret tog jag 6 stycken mellanstora löv som jag rullade ihop och ja övers på lövhögen. Sen mitt på allting ställde jag ett blockljud. Nu är inte detta ljuset optimalt då man helst ska ha ett högre ljud så man inte riskerar att löven tar eld. 



Translation
It's in too late to decorate with the theme Autumn! Yesterday I made this candle decoration made only by the leaves I found outside my apartment!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar