lördag 16 januari 2016

Nytt år, nya möjligheter, nya mål!

Jag är en person som gillar listor. Gärna skriver jag upp listor för veckans matsedel, vad som ska handlas, budgetplaneringar, och bloggförslag mm. Det är ännu mer sällan som jag följer mina egna listor så att skriva dom är egentligen helt onödigt men det ger mig något slags hopp om att jag kanske någon gång kommer att förändras. Jag gör ett nytt försök med en ny lista men med lite lägre krav så jag vet säker att jag inte kommer slita ut mig själv med att försöka.


  • Mat. Någonting som jag måste bli bättre på det är mat. Även fast än jag är vegetarian och predikar om hur viktigt det är att få i sig alla vitaminer och mineraler även när man inte äter kött så är jag nog praktexemplet på hur man inte ska äta. Det är långt ifrån varje dag jag lagar mat utan det bli för det mesta nyponsoppa, fil, frukt och liknande. Halvfabrikat i all ära när man är trött eller stressad men inte kan jag säga att jag får i mig alla nyttigheter som jag borde. Detta leder till att jag blir trött och har svårt att koncentrera mig samt att jag lätt bli lite småsjuk. Någonting jag alltid velat varit bra på är också att baka men har inte haft så lätt för det. Att det ska vara så svårt att följa ett recept. Så ett mål med 2016 bli att bli bättre på att äta mer regelbundet och äta bättre mat samt att baka mer för det är så himlans roligt. 



  • Hobbys. Jag måste bli bättre på att värna om mina intressen och inte skylla på tidsbrist eller pengabrist. Dansa, rita, virka, pyssla, påta med blommor, promenera, tillbringa tid med hästarna, fotografera och skriva. Förr var jag bättre på det här men nu har jag gått in i en bubbla där jag bara sover och jobbar. Nej, jag måste värna mer om mina intressen och ta hand om mig själv genom att göra det som jag tycker är kul även om jag bara vill ligga hemma i soffan och slötitta på tv. Jag vet ju att jag mår bättre av det.




  • Musik. Så länge som jag kan minnas så har jag sjungit och komponerat ihop mina egna låtar. När jag var 8 år började jag spela fiol men sen fick gitarren ta över. På högstadiet tillbringade jag mycket tid i musiksalen där jag fick låna både gitarr och piano och på gymnasiet gick jag en musiklinje med inriktning ljudteknik där jag började spela in mina låtar. Nu är jag musiklärare och uppmanar mina elever till att man kan komma nästan hur långt som helst med kunskap och motivation. Varför dag när jag kommer hem från jobbet sätter jag mig om bara några minuter med gitarren. Jag spelar bara låtar jag har gjort själv. Tack vare min kära pojkvän har jag kommit igång mer med komponerandet och sjungandet och det lär bli mer under detta år. Så ett mål för 2016 är att ta min musik mer på allvar. Att börja öva mer på fiolen och gitarren, spela in mina egna låtar och träna mer inför kommande spelningar. Målet är inte att bli känd för musiken, bara att få göra det som jag älskar. 


Translation 


New year, new possibilities, new goals. This year I have decided to have three very relevant goals for me that I'm sure that I will succeed with if I'm just trying hard enough. 
Goal nr 1 is to eat better food. To make food everyday that's good for my body and to bake more because it is so much fun and I've always wanted to be good at it. 
Goal nr 2 is to pay more attention to my hobbies. I love to write, spend time with the horses, take walks, paint, make handicrafts, flowers and take photos. All I do is to sleep and work but I need more to not lose all my creativity. 
Goal nr 3 is to take out my music in the light. I've been making musik as long as I can remember and I learned both violin and guitar when I was a child. I learned to record music in high school and not I'm working as a music teacher. I would like practice more on my instruments and on my singing so I can do more work on stage. 
Three very relevant goals and I will work hard to fulfill them all. 

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar