tisdag 12 januari 2016

Inredningsdetaljer och en Caroline som längtar ut


Nu börjar jag bli trött på att ligga och kolla på serier och dricka soppa, jag vill ut och rulla mig i snön. Igår drog jag på mig alla kläder jag kunde hitta och tog mig ut i friska luften. Jag kände att jag behövde röra på mig fast än jag ordinerats att ligga och vila, jag är en hopplös patient. På min korta promenad så gick jag förbi en butik där jag såg denna ursöta lilla lampa som fick följa med mig hem för 70 kr. Jag planerar dock att byta ut lampskärmen men det är ingen brådska, så länge som jag har längtat efter att hitta en bordslampa. Det är så mycket mer vilande med mysbelysning än taklampan. 

Medans jag har legat i min säng dag ut och dag in har det varit oundvikligt att titta på alla dekorationer i mitt rum och jag bestämde mig ganska snabbt för att börja fixa om lite. Nu har det sett ganska lika ut sedan jag flyttade in för snart exakt ett år sedan och jag känner att jag behöver en liten omväxling. Då jag fort blir trött och inte får överanstränga mig så började jag med att byta ut och flytta runt prylarna i min hylla samt på fönsterbrädet. Visst passar lampan in bra? 
Nästa projekt blir att virka klart kuddfodralen till sängen och leta efter nya gardiner. En sak i taget, jag vill inte gärna hamna på sjukhuset igen så nu ska jag gå och lägga mig och kolla på Astrid Lindgren-filmer och bara vila.  






Translation 
I'm so tired of staying inside sick while the snowflakes are dancing outside my window. All I can do is to lay down in my bed and watch movies and eat soup. A very good beginning of the year. While I've been laying in my bed I haven't been able to not notice that my room have been looking almost the same for a year now. I'm getting tired so fast now when I'm sick so all I could do was to decorate my shelf. I also bought a new lamp the other day to have in the window. I like it so much but I wanna change the lamp shade. I have more plans with my room but I'll take that when I get well again. 

Caroline

1 kommentar: