torsdag 28 februari 2019

Tyget blev en tröja


För några veckor sedan hittade jag ett tyg på en online second hand som jag beställde tillsammans med en massa andra kläder som jag skulle använda på mitt jobb. På bilden såg detta tyg ut att vara mer svart med väldigt diskreta ljusa ränder och för en väldigt stor bit betalade jag endast 30 kronor. När tyget sedan anlände och visade sig vara svart men med guldiga inte alls diskreta ränder som glittrade insåg jag vilket kap jag gjort. Några timmar senare hade tyget förvadlats till en tröja med  båthals och väldigt mycket luft mellan ambåge och midja. Bekväm, lagom stilig och så rolig att göra. Symaskinen gjorde sitt jobb och de få problem som uppstod va lätta att åtgärda med hjälp av den medföljande manualen. Denna manual är så fin att jag måste finna ett tillfälle att fota den och visa er. Symaskinen var en födelsedagspresent som jag fick nu när jag fyllde 25 i december från min kära pojkvän!





Svårt att fota sig själv i spegeln, tur att det inte är så populärt för selfies längre så som det var för  några år sedan. Skulle ju kunnat använda ett stativ med men latmasken kom och tog mig.


Translation 
A few weeks ago I found a fabric on on a second hand website which I ordered along with some other clothes to wear at work. In the picture, this fabric looked to be more black with very discrete light stripes and for a very large piece I paid only 3 euro. When the fabric then arrived and turned out to be black but with golden not at all discrete stripes that glittered I realized which finding I had made. A few hours later, the fabric had been transformed into a sweater with a boat neck and a lot of air between the elbow and waist. Comfortable, just right fit for me and so fun to do. The sewing machine did its job and the few problems I had were easy to fix with the help of the included manual. This manual is so beautiful that I have to find an opportunity to photograph it and show you. I got it as a birthday gift from my dear boyfriend! 

Caroline 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar