lördag 2 mars 2019

Vintagejakt ner på byn


En härlig lördag med solsken och fågelsång. Både jag och min kära har var lediga från jobbet och bestämde oss för att ge oss ut och njuta av att leva i Öregrund. Sedan vi flyttade in här har mycket tid hamnat på att bo in oss i stugan. Känns som at vi aldrig kommer riktigt iordning Först gick vi till Stormhatten, en välsorterad secondhandbutik som ligger endast en gata bort från stugan. Vi blev så väl bemötta av Bonnie som äger och tar hand om butiken. Ser redan fram emot nästa besök för det är många saker som kommit upp i mitt huvud nu i efterhand som jag ångrar inte fick följa med mig hem.


Detta fina kryddställ kommer bli hem till peppar, salt och havssalt att pryda mitt köksbordet. 


Har utökat min samling av retrokrukor, denna gång med tre krukor varav två från Upsala-Ekeby modell Gunilla. Har en gul sedan innan och nu har jag två vita till samlingen!



Det kanske är dags att börja röka för att vi hittade den perfekta askkoppen med emblem från Sveriges Jernväg i. Han hittade också en otroligt vacker behållare att förvara hans hemgjorda olivolja i. Kan sammanfatta vårat besöks om mycket trevligt och prisvärt! 




Translation 
A lovely Saturday with sunshine and bird song. Both me and my dear was free from work and decided to go out and enjoy living in Öregrund. First we went to Stormhatten, a well-stocked second-hand store that is only one street away. We were so well treated by Bonnie who owns and takes care of the shop. Has been expanding my collection of retro pots, this time with three pots of which two from Upsala-Ekeby model Gunilla. Have a yellow since before and now I have two whites for my little collection! It may be time to start smoking because we found the perfect ashtray with emblems from the Swedish Railway in. He also found an incredibly beautiful container to store his home-made olive oil in. Can summarize our visit as very pleasant and affordable!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar