söndag 24 mars 2019

Fikar in våren


Sockerkaka i all ära men visst är de festligt att kunna slänga i lite av varje när lusten faller på. I fredags bakade jag en sockerkaka innehållande citronskal och lingon och väldigt mycket vaniljsocker. Min mamma sa en gång att det kan aldrig bli för mycket vaniljsocker och det har jag verkligen tagit till mig. Den kakan tog slut otroligt fort här hemma då jag har en karl som är en riktig gottegris så jag fick ju ställt ta och baka en till. Tyvärr så är jag också en riktig gottegris så den varade inte heller så länge. Nu var lingonen slut så jag fick ta av vad som fanns i frysen och det var hallon och blåbär. Därav blev färgen lite mörkare för blåbär delar ju gärna med sig av sin fina färg. 



Äntligen har det kommit nejlikor till butikerna som kan köpas för ett skäligt pris. Tulpaner är fantastiskt fina men de håller ju inte så länge och så kostar de väldigt mycket mer. Om inte så många veckor kommer jag kunna gå ut barfota i trädgården och plocka en bukett själv. Jag längtar efter helgfrukostar under äppelträden i morgonsolen. Att packa picknickkorgen, promenera längst vattnet iförd klänning och sandaler och dricka saft och äta smörgås till ljudet av vågorna. Sommaren, det kommer att bli underbart! 


Skjortan är köpt från The Seamstress of Bloomsbury. Jag har länge tittat in deras kläder och för några veckor sedan beställde jag denna och är mycket nöjd. Den har axelvaddar!


Translation 
 Last Friday I baked a sponge cake containing lemon peel and lingonberry and very much vanilla sugar. My mom once said that it can never be too much vanilla sugar and I have really been listening. That cake finnished incredibly fast because my boyfriend loves cake so I had to bake another. Unfortunately, I am also a real fan of sugar so it didn't last long either. Now the lingonberry was out so I had to take off what was in the freezer and it was raspberries and blueberries. So, the color became a little darker for blueberries likes to share their fine color. Finally the carnations has come to the stores and can be bought for a reasonable price. Tulips are fantastic but they do not last long and they cost a lot more. In not so many weeks I will be able to go barefoot in the garden and pick a bouquet myself. I long for weekend breakfasts under the apple trees in the morning sun. Packing the picnic basket, strolling along the water wearing dress and sandals and drinking juice and eating sandwich to the sound of the waves. Summer, it will be wonderful!

The shirt is bought from The Seamstress of Bloomsbury. I really like their clothes and a few weeks ago I ordered this one. It got shoulder pads! 


Caroline 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar