söndag 10 mars 2019

En tandlös offerkofta


Det finns dagar, så som förra lördagen, då man vaknar tidigt och känner att man vill ha en riktigt lång och härlig start på dagen. Dessa dagar gillar jag scones med salt smör,  en smakrik ost och närproducerad jordgubbssylt. Det var då det. Nedbäddad på kökssoffan med nyponsoffa och sugrör tittades på Fröken Frimans Krig på SVTplay för hundrade gången. I fredags skulle jag på besök hos tandläkaren för en vanlig undersökning och det slutar med 3 timmars operation för att få bort en otroligt envis visdomstand. Då jag har sådan tandvårdsskräck gjorde spänningarna att bedövningen inte tog så som den skulle. Detta resulterade i panikångest och fler starka bedövningar. Jag minns hur de sa "Hämta operationskittet och fler skalpell." Så, jag kan säga att jag är måttligt mör just nu. Inga scones till frukost inte men kanske att jag unnar mig en smoothie slät nog att dricka ur sugrör bara för att fira att det värsta nu är över! Om en vecka ska jag få komma tillbaka och ta bort stygnen i munnen och jag hoppas min mungipa läker ihop snabbt så jag kan öppna munnen utan att det svider! 

Ha en härlig söndag alla glada, Hälsningar från en tandlös offerkofta 



Translation 
There are days, such as last Saturday, when you wake up early and feel that you want a really long and lovely start of the day. These days I like scones with salt butter, a tasty cheese and locally produced strawberry jam. It felt like a very long time ago. Laying on the kitchen sofa with soup and straw while watching  Miss Friman's War for the hundredth time. Last Friday, I was going to visit the dentist for a regular check and it ends with 3 hours of surgery to get rid of an incredibly stubborn wisdom tooth. When I have such dental fears, the tensions made the anesthesia not take as it should. This resulted in panic anxiety and more strong anesthesia. I remember how they said "Get the operation kit and more scalpel." So, I can say I'm pretty soared right now. No scones for breakfast but maybe I treat myself with a smoothie smooth enough to drink from a straw just to celebrate that the worst is now over! In a week I will get back and remove the stitches in my mouth and I hope my lips heals quickly so I can open my mouth without it stinging! Have a great Sunday! 


Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar