lördag 16 mars 2019

Manualen till Husqvarna Rotary


Att omge sig av vackra ting, saffran för själen! Med den fina symaskinen jag fick av min kära pojkvän i födelsedagspresent förra året så följde en manual med som jag i ett tidigare inlägg lovade att visa er. Tänk om det kunde se ut såhär när en bläddrade i instruktionsböcker nu! Tyvärr har jag inget exakt årtal för denna maskin mer exakt än att symaskinen Rotary tillverkades mellan 1959-1967. Rätta mig om jag har fel, det var lite bökigt att få fram rätt info. Självklart, symaskinen är ett barn av sin tid och så också manualen. Den grafiska designern hade inte läst genusvetenskap men en får ta bilderna för vad de är, otroligt vackra! 


Maskinen har sina plus och minus så det är inte helt obegränsat den kan användas. En nackdel är att det endast finns en söm och det är raksöm. Det följde inte heller med några tillbehör så som pressarfötter eller verktyg. Dock så är maskinen oroligt kraftfull och har inte krånglat mer än att jag har kunnat löst problemet med hjälp av manualen och lite vardagsmekanik. 




Nästa år ska jag önska mig ett tillhörande symaskinsbord!




Translation 
Surronded by beautiful things, saffron for the soul. With the beautiful sewing machine I received from my dear boyfriend on my birthday  last year, it followed a manual with which I in a previous post promised to show you. Think if it could look like this while browsing the instruction books now! Unfortunately, I have no exact year for this machine more precisely than that the sewing machine Rotary was manufactured between 1959-1967. Of course, the sewing machine is a child of its time and so also the manual. The graphic designer did not read gender science but we can look at the pictures for what they are, incredibly Beautiful!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar