torsdag 14 mars 2019

Runt knuten


Lusten för spadtag har aldrig någonsin varit så stark i mig som nu. På mornarna längtar jag tillbaka till sängen så fort jag lämnat den men när jag kommer hem från jobbet är jag fylld med så mycket energi och skaparlust. I köksfönstret odlas persilja och dill. Luktärten letar sig upp och ska få komma ut så fort vädret tillåter. Genom snön har snödropparna kämpat sig upp och det ser jag som ett tydligt vårtecken. Om det blir så att vi stannar i stugan över sommaren ser jag fram emot att se vad som kommer upp i trädgården. Nu när snön börjar smälta syns spår av vad som en gång har varit en väldigt vacker och välplanerad trädgård men som är i stort behov av vård. Nu hoppas jag att alla sticklingar av pelargoner får rötter så jag kan pryda husets alla fönster med Mårbacka oh Dr Westerlund. 

Jag önskar alla en härligt blomstrande fredag!


Translation 
The desire for digging in the soil has never been so strong in me. In the mornings I long back to the bed as soon as I left it but when I get home from work I'm filled with so much energy and creativity. In the kitchen window grown parsley and dill. The climbing plants is looking up and going out as soon as the weather permits. Through the snow, the snowdrops have struggled up and I see that as a clear spring sign. If we stay in the cottage over the summer, I look forward to seeing what comes up in the garden. Now that the snow begins to melt, traces of what has once been a very beautiful and well-planned garden are visible but in great need of care. Now I hope that all the pots of geraniums will have roots so that I can decorate the house all windows with Mårbacka and Dr Westerlund.


I wish you all a wonderfully blooming friday!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar