onsdag 5 februari 2014

Allt för dig, bby!


Jag skulle vilja be om ursäkt till dig som blev tvungen att se dessa hemska bilder. Du har rätt, dom är rätt missvisande. Jag gjorde fel som inte sa att jag var en feministfitta direkt vilket ledde till detta tråkiga missförstånd. Men jag är en annan människa nu, du har visat mig att utsidan faktiskt betyder mer än insidan. Jag antar att det är grupptrycket och kraven som ställs på oss unga, förvirrade kvinnor av militanta flatfeminister som gör allt för att vända oss emot samhällets normer. 
När jag skrev till dig visste jag direkt att du var den rätte, vi hade så mycket gemensamt. Till och med när vi pratade över Skype och jag fick se dig för första gången blev jag varm i magen. Minns du hur vi planerade våran första dejt? Du gillar inte att träffas bland folk så jag skulle åka hem till dig så vi kunde kolla på film och bara mysa. Jag hoppas fortfarande men jag förstår om du inte vill förlåta mig efter mitt hemska svek. Du var ju till och med öppen för en kompromiss! Om jag rakade både armhålor och kön skulle du ansa, varför var jag så hård och kall? Du ville ju bara vägleda mig rätt. 
Jag blev nervös under vårat samtal och pratade i ren förvirring. Kan vi inte bara glömma det där om att jag bestämmer över min kropp och att du inte hade rätt att yttra dig? Jag förstår att du inte vill ha hår i munnen. Jag har förstått det nu, tack vare dig sötnos!
Efter att ha kollat lite närmare på dina blogginlägg som jag först var väldigt kritisk mot så ser jag att du har rätt i mycket. Det är ju skitäckligt när tuggummit fastnar i pubeshåret och ett orakat, inoljat kön ser faktiskt ut som någonting taget ur, jag citerar, Gudrun Schymans förlossningsfilm. Du sa själv att du var för jämställdhet och hade ett öppet sinne. Inte hade du stora krav på din framtida partner heller, bara att hon skulle vara trevlig och kunde se ut lite hur som helst så länge hon inte var överviktig eller orakad. Jag vägde mig här om dagen, 56 kilo är kanske lite för mycket för min korta kropp så jag har lagt upp en plan fram till sommaren om hur jag ska kunna gå ner 7 kilo. Ingen mer choklad för mig!
Igår bestämde jag mig också för att raka hela kroppen, det känns lite naket och konstigt men som du sa, jag vänjer mig. Allt för dig, bby!
Puss och kram, Caroline

(P.S. Du vet vem du är D.S.)





Translation

A letter to a boy I liked but who dumped me because of my hairy armpits. 

X X X
Caroline

9 kommentarer:

  1. Haha! Awesome. Har du träffat dröm-mannen? :P

    SvaraRadera
  2. Fan va härligt de låter! Är det dröm prinsen du träffat? ;P

    SvaraRadera
  3. Haha, vilken drömkille.

    Sjukt bra skrivet, fick precis dagens fniss-attack.

    / Lina

    SvaraRadera
  4. Go Caroline!

    Helt rätt sätt att tackla detta på. Jag hoppas innerligt att nästa människa du möter som ger dig varma känslor i magen inte är en kandidat för retroaktiv abort. Det finns fantastiska människor där ute! Löv till dig.

    SvaraRadera
  5. Jag blir sugen på att raka mina armhålor, ben och fitta, bara för att kunna samla allt hår i ett kuvert och skicka till idioten.

    SvaraRadera
  6. klockrent. du är bara bäst!

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt skrivet!! Heja, Heja!

    SvaraRadera