torsdag 20 februari 2014

Hej inspirationslösa tjej!

Jag vill svepa in mig i 40-talets charm helt och hållet i både utseende och omgivning, men när man jobbar som lärare tycker jag att det är lätt att tappa stilen lite. Jag tänker inte så mycket på vad som är snyggt utan mer vad som är praktiskt. Jag orkar inte fixa håret när jag går upp klockan 5:37 och jag kan inte ha några snygga klänningar eller kjolar för det är kallt att vara rastvakt. Det är som att inspirationen har börjat försvinna. Idag hade jag lektion med åk 3, underbara små människor, och mitt i arbetet ville dom att jag skulle fixa deras frisyrer. Det blev hårnät, hårblommor, victory rolls och fina uppsättningar. Ni kan inte ana hur söta dom blev! 
Men nu sitter jag här, full med inspiration och kärlek. Monica Zetterlund ljuder ur högtalarna och hjortronsylten står på spisen. Här är lite inspirationsbilder till mig själv.








Translation
As you already know I work as a teacher, so when I wake up 5:37 in the morning I have no inspiration at all. It's so cold outside so I can't wear any nice dresses or skirts and I just think about what's practical. I don't lik that so here's some inspiration for myself. 

X X X
Caroline

5 kommentarer:

  1. att se dig med ett gäng treor som fixar håret, vilken FIN syn.

    SvaraRadera
  2. Va härligt! Kul att du också arbetar som lärare, det gör jag också fast med år 4-6.
    Känner igen det du skriver om att behöva vara praktisk i vårt yrke. Köpte mig en jättefin oanvänd äldre kofta och använde den på jobbet. Under första lektionen lägger jag armen på en elevs bänk och där hade han satt en boll med häftmassa som kletade in sig i min fina kofta! Sedan dess är jag tråkig när det gäller kläder på jobbet :(

    Kram!

    SvaraRadera
  3. men åhh vad fint! kan verkligen se framför mig små 9-åringar med 40-talslockar. kärlek!

    SvaraRadera
  4. this is a post full with inspiring pictures ... i love them all.

    SvaraRadera
  5. Mitt smartaste inköp är faktiskt täckbyxor. Kan ha kjol inne, men slipper frysa eller bli blöt om knäna vid rastvaktande. Jag skrattar lite varje gång jag drar på mig hängslena över min vintageblus.
    /Kim

    SvaraRadera