söndag 8 juni 2014

På en äng mitt i stan


"Varför skulle du inte sitta och drömma dig bort en sån här dag?
Verkligheter är väl aldrig så bra att du inte kan drömma den bättre."

Jag styrde fötterna mot Nybroplan där jag började min promenad ända till Rosendals trädgård på Djurgården. Det stället har blivit min nya söndagsflykt. En bit bortom trädgården hittade jag en perfekt plats mellan hagar och höga träd där jag slog mig ner. I väskan hade jag saft och bullar som höll mig sysselsatt mellan boksidorna. Stockholm är så vackert om man bara vet vart man ska gå.





Translation
This place has become my new Sunday adventure. A bit beyond the garden, I found a perfect spot between pastures and towering trees where I sat down. In the bag I had juice and buns that kept me busy between the book pages. Stockholm is so beautiful if you know where to go.

X X X
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar