söndag 1 juni 2014

Äventyr på sommarens första dag


"En sån här dag vill man bara ligga och dikta, tänka på vers."

Stockholm är en stad med många ansikten och att utforska nya ställen är bland det roligaste jag vet. Denna söndag mötte jag upp min vän Agnes i city för att ta en hundra år gammal spårvagn ut till Djurgården, Stockholms mysigaste plats enligt mig. Förutom att det finns museum, underbara hus och många aktiviteter så finns här också natur. Naturen, vad jag saknar naturen. Eftersom att vi båda var lite... trötta efter gårdagens ståhej så blev det först en uppiggande kaffe på Rosendals Trädgård. Sen var det dags att utforska ängarna, skogen och allt vackert som fanns omkring oss. Då och då bekräftade vi båda hur mycket vi saknade det gröna, lugna som man inte kan få när man bor i en storstad. Vi bara strosade omkring helt utan stress och gick dit fötterna bar. Världen stod i blom, det doftade så gott när min vän och jag med ett leende på läpparna vandrade igenom sommarens första dag.



Man kan till exempel hitta en labyrint som är omöjlig att ta sig ur så man blir tvungen att krypa genom buskaget. 


Sen kan man klättra upp i träd och titta ut över vattnet!



En sån snygg kvinna man har till vän!


Sen kan man hitta sitt crew i en hage, gosigaste brudarna i stan!







Favorit i repris!


Translation
What a perfect day to celebrate the 1st of june! Me and my friend Agnes went to Djurgården, a lovely place in Stockholm just a few minutes from the city. One of my favourite places in Stockholm. It's so green and calm, I really miss the nature. We wandered around and explored new places, laughed and talked. A perfect day!

X X X
Caroline

2 kommentarer: