söndag 2 augusti 2015

Ingen som du kan få mig att le åt små saker


I en vecka har jag skurat flisiga brädor i en loge för att göra klart festlokalen som skulle användas till lördagens efterlängtade evenemang. Hela familjen har hjälp till med att städa, fixa mat, dekorera och hålla i ställningarna inför den stora dagen. Hur ofta får man chansen att se sin älskade syster gifta sig med mannen i hennes liv? 
Dagens första tår kom när jag hade gjort brudens frisyr och jag såg brudgummens kärleksfulla blick när han såg henne. Dagens andra kom när jag skulle sjunga efter vigseln, jag bröt ihop totalt och min bror fick ta över. Sen hade jag ständigt en näsduk i handen för någon vackrare stund en denna får man leta efter. 

Nu vill jag inget annat än att sova för det har varit en slitsam och känslosam vecka. 
Jag lovar att visa mer från dagen när jag vilat upp mig. 

Hörs, hej! 



Translation 
In a week I scoured the splintered wooden floor in a barn to finish the banquet hall that would be used for Saturday's eagerly awaited event. The whole family was helping with cleaning, fixing food, decorate and maintain the settings for the big day. How often do you get the chance to see your beloved sister marry the man of her life?
Tears was falling down my cheeks the whole day. I've never in my life seen such beauty. I promise, as soon as I have rested enough I will show you more picture from this day.

Caroline

1 kommentar:

  1. Gud, bilden överst i detta inlägg, den är så otroligt fin! Har sett den några gånger på olika ställeni bloggen nu och varje gång är det bara AAAH. BILDEN. jag har följt din blogg i några år och är så glad över att du verkar ha det fint just nu:) Hejja dig!

    SvaraRadera