måndag 8 juli 2019

Pannkakstårta och vattenlek


 Fina ord om att leva i nuet och uppskatta det lilla, men jag märker hur jag blir mer och mer instängd som i en bubbla. Livet passerar så som en teater bakom stängd ridå. Jag var där, men ändå inte. Dessa dagar i Hälsingland har jag verkligen tänkt på att lägga bort mobilen för att försöka komma ut ur min bubbla. Livet har upplevts via kameran istället, nära men ändå så långt borta.

I lördags följde jag med två av kusinerna till Träslottet för att se Clownen Manne. Trots att de har sett föreställningen flera gånger förut så bubblade skrattet genom hela showen. Ren glädje för stora och små.


Inne på Träslottets restaurang fann vi på pannkakstårta på menyn. Både vuxna och barn blev glada i magen! 


När jag och mina syskon var små brukade vi åka hit och leka när vi var uppe om somrarna. Mycket har förändrats men några nostalgiska inslag finns kvar. Som vattenpumpen som leder vattnet genom en zickzack-ränna ner i bäcken, lika fascinerande nu som då. 


Translation 
Nice words about living in the present and appreciating the small thing in life, but I notice how I become more and more trapped as in a bubble. Life passes like a theater behind closed curtains. I was there, but still not. These days in Hälsingland, I really thought about putting away my cellphone to try to get out of my bubble. Life has been through the camera instead, close but still so far away.

Last Saturday I followed two of my dear cousins ​​to "Träslottet"  to see a clown called Manne. Although they have seen the performance several times before, the laughs bubbled through the whole show. Pure joy for young and old.

Caroline 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar