tisdag 26 mars 2013

Stockholm, ta mig med storm!


Nu är jag äntligen en fri människa! Lägenheten är tom och nycklarna är överlämnade. Mitt liv ryms just nu i en väska och jag har äntligen pendlat mellan Norrköping och Stockholm för sista gången. Jag är alltså inte Östgöte längre utan från och med idag Stockholmsbo. Efter en lång tids packade, isärskruvade av möbler och en stor utrensning har jag lämnat över lägenheten till min kära kompis Ida och packat mig iväg för att bo på en soffa i Stockholm. Sista dagen var varm som en vårdag, solen sken så starkt att man var tvungen att kisa och allting gick som smort! Jag tog ett sista farväl av lägenheten och utsikten och satte mig med Ida ute i solen innan jag tog min enormt tunga väska och satte mig på tåget. 
Jag förklarar mig här med som Stockholmsbo. (Med inslag av bollnäs-mål med östgötsk böjning)



Translation

I've left the apartment and made my last train ride between Norrköping and Stockholm.
The last day in Norrköping and the sun was shining and I felt that everything was possible and now is the time to accomplish  it!
I'm declaring myself as a Stockholms girl from now on!

X X X
carrå

1 kommentar: