lördag 6 april 2013

Vintagemässan del 1


Underbara kläder, låga priser, massa folk och en jättegod stämning! Årets Vintagemässa var riktigt lyckad måste jag säga. Vi var där när allting öppnade så vi fick andrum i ca 15 minuter innan mässan började fyllas med folk. Det är så jobbigt när det är så mycket folk för man hinner knappt se någonting då man inte ens orkar ge sig in bland alla människor och bläddra bland klädställningarna. Jag träffade så sjukt mycket trevligt folk som jag haft lite kontakt med via bloggen eller Instagram, det var jätte mysigt att träffa alla goa människor man annars bara sätt över en skärm. Alla var jätte trevliga och fina och jag lyckades nog få med alla på bild! Det kom med lite saker hem ändå trots min snåla budget. En väska som jag lyckades pruta ner 100 kr, ett par handskar som blir perfekta till min outfit på releasepartyt och en skarf/sjal att ha i håret. Elsa Maria och jag gick många varv och för varje varv blev det bara trängde och trängre så vi stannade inte så länge, tur det annars hade vi nog hittat ännu mer att lägga pengarna på. 

Jag har massa bilder men jag lägger upp resten lite senare för nu måste jag nog ta en eftermiddagslur! ;)



Stötte på fina Karoline  som jag sett så länge över skärmen, hon var så trevlig och jag hoppas vi träffas snart igen! Tjejorna från Vintagefabriken var också där och sålde sin fina bok Vintageparty (som jag förövrigt är med i). Det var så kul att träffa dom igen efter så lång tid, sist var ju på fotograferingen för boken i somras!





Elsa Maria hittade en underbar väska som vi stod länge och konspirerade om. Ska man, borde man, har man råd, kommer den användas? Den fick följa med hem efter lite prutning!


Träffade också fina MsLarsson, (Kim var det du hette va?) som kom fram och hälsade efter att ha sett mig på Instagram! Så mysigt att folk kommer fram och hälsar!!


Translation
This years Vintage Fair, so much people, so much things to buy to good prices and I meet so many cute girls I've just seen over the display! Me and Elsa Maria went there together and we had so much fun! I found a bag, a scarf and gloves. I'm very pleased with my findings but now I'm soooo tired! More pictures are coming soon, I have to take a nap first! ;)

X X X
carrå

3 kommentarer:

  1. oh looks so much fun :) I've never been to vintage fairs myself. You look lovely!

    SvaraRadera
  2. hade så gärna velat dra dit och hälsa på dig men det fick bli födelsedagslunch för farmorn istället ^.^

    SvaraRadera
  3. Lots of cool things there. Unfortunately there aren't vintage fairs in my area. So I'm looking forward to photos of your bargains.

    SvaraRadera