tisdag 2 april 2013

Eftermiddags tur


Med en frissig dagen-efter-pin-curl-frisyr skuttade jag bort mot gamla stan för att se vad denna delen av Stockholm hade att erbjuda. Denna tiden på året är det som tur är inte så mycket turister där så man får plats att gå på de smala gatorna mellan de höga, gamla husen. Små lustiga affärer, godisbutiker, caféer och smala gränder, det är min grej det. I kväll hade jag tänk att sova tidigt efter som att jag fick ett sms av kära Elsa Maria : "I morgon ska vi dansa så att tårna blöder!" , men i vanlig ordning kommer jag på när jag ska sova att jag måste rulla håret först så då blir det lite senare! 






Translation
With a damaged the-day-after-a-pin-curl-hair-day-hairstyle and a white beret I went away to Gamla Stan (Old town) to see what that part of the city had to offer. I love to just walk around in those little alleys, amongs the funny stores and cute candymakers and just enjoy! My plan was to go to bed early because my dear friend Elsa Maria send me a textmessage "Tomorrow we'll dance until our toes are bleeding!" But as usual I went to bed and though "I shall do some pin curls in my hair before I go to sleep".  

X X X
carrå

1 kommentar: