torsdag 2 januari 2014

Jul i Hälsingland


Veckan innan julafton fick jag nog av storstadspulsen och tog bussen upp till Bollnäs för att slappna av och förhoppningsvis få lite julkänslor innan jag skulle åka hem och fira jul i Björkvik. Vintern hade inte kommit dit heller... 
Det spelar ingen roll hur mycket snö det är ute, julkänslan kommer alltid fram när det närmar sig julafton i mormors hus. Hans och jag högg granen och pyntade spisen med enris, vi lagade julmat och lyssnade på julmusik. När huset var pyntat och maten var uppäten kände jag nästan att jag var nöjd med julen. Jag har firat jul sen i November, jag började bli lite trött. Sen kom den riktiga Julaftonen och jag sov till klockan 11. 11??! På Julafton?! Ja, julen har tappat sin magi för mig.









Translation
No snow and tired from work.Before christmas I packed my bag and went up to my relatives in Hälsingland. The christmas spirit was all around me and my grandmother's house. Yet no snow but still so beautful! 

X X X
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar