måndag 8 september 2014

Nu stundas bröllop!


Oj oj oj, här var det länge sedan det kom något blogginlägg! Nu när jag börjat läsa samiska och jag jobbar som musiklärarvikarie finns det inte jättemycket tid över till annat. 

Förra helgen hände någonting stort, min morbror Peter gifte sig med sin kära Monir! Familjen samlades vid Finska kyrkan i Gamla stan och bevittnade en vigsel utan ett enda öga torrt! När de båda två svarat jag tog jag min gitarr och gick upp och sjöng en sång med en kvinna med en fantastisk röst. Under hela vigseln klättrade min lilla kusin runt bland knän och försökte sysselsätta sig med att berätta vart alla ljus i kyrkan var. Ja, det var ju rätt många ljus så hon hade att göra. Istället för att kasta ris på brudparet fick vi varsin behållare med såpa som vi blåste när dom kom ut. Såpbubblor är mycket vackrare än riskorn, Tårtan serverades i Grillska huset som låg alldeles runt hörnet. Där satt vi länge och drack kaffe och pratade. Det är alltid lika kul att träffa släkten. Speciellt min släkt för den är så grymt fin! Underbara människor! 
Maten serverades på en fin liten båt som låg och guppade vid Skeppsholmen. 
Paret blev gifta, vädret var bra, maten var god och alla var nöjda och glada!












Systra mi och hennes fästmö!


Peter och Monir, jag önskar er all lycka och kärlek i livet!
Tack för att jag fick vara med och fira er stora dag!

Translation
Wow, long time no see!

Last weekend something great happened, my uncle Peter married his dear Monir! The family gathered at the Finnish Church and witnessed a wedding without a single dry eye! I took my guitar and went up and sang a song with a woman with an amazing voice. Instead of throwing rice at the bride and groom we got soap that we blew when they came out. Soap bubbles are much more beautiful than rice. The cake was served in Grillska house that was located just around the corner. We sat there a long time and drank coffee and talked. It's always fun to meet the family. Especially my family because they' so awesome! Wonderful people! 
The food was served on a nice little boat and then there was dancing!
The couple went married, the weather was good, the food was good and everyone was happy! 

X X X
Caroline

2 kommentarer: