måndag 6 oktober 2014

Söndagslistan nr 1

Välkommen till Söndagslistan! 
Här kommer jag lista upp och berätta om några saker som jag tänkte ni kunde finna intressanta. 

 (Nej, ni har inte läst fel, det står Söndagslistan fastän det är måndag. Galet va! 
Det finns bara en anledning, jag tänkte göra denna lista igår för att det skulle bli en fin söndagstradition MEN jag mediterade, badade och åt bullar igår så det fanns ingen tid att blogga.)


Mina 3 sämsta ovanor 


1. Min säng
Jag spenderar alldeles för mycket tid i sängen. Inte är jag en som person som kan gå upp direkt när klockan ringer, nej då ställer jag hellre alarmet på en timme tidigare så jag får ligga kvar en stund. Men det är inte allt. Jag äter i sängen, kollar på film i sängen, virkar i sängen, spelar gitarr i sängen, hoppar i sängen, sprider ut alla mina saker i sängen... min säng är mitt allt. 




2. Öl
Kort sagt, jag dricker för mycket öl. Inte varje dag och inte mycket, men det är mer än vad min plånbok tillåter. Det är inte nyttigt, det är inte billigt så varför gör jag det? För att det är gott!
Dumt! ( nej jag är inte beroende)


3. Lathet
Bara tanken på att springa gör mig andfådd, nej jag överdriver inte så mycket. Promenader går ann, men då är det om snuset är slut och det inte går någon tunnelbana. Men jag älskar ju att cykla, varför gör jag inte det mer? Enkelt, jag har ingen cykel. Några situps i sängen duger för mig.

Nu känner jag mig ganska ärlig och naken.
Vill ni komma med något förslag om vad jag ska lista upp så lämna en kommentar här nedanför!



Translation

Welcome to the Sunday List! Yes I know, Sunday was yesterday but I meditated, took a bath and ate buns yesterday so there was no time for blogging.

3 bad habits

1. My bed
I love my bed and I do anything to stay in bed. I eat in my bed, jump in my bed, watch movies in my bed, play guitar in my bed... I love my bed to much.

2. Beer
I love beer. I don't drink beer everyday and it's not very common or me to get drunk but it's still to much for my wallet. I love the taste of it but I have to quit this ugly habit before I'm broke!

3. Laziness
I'm to lazy. I hate to run, I hate to exercise, I hate to move my body from my bed. If I had a bike I would probebly be out more often. 

Well, that's me! Open, honest and exposed!
If you have an idéa on other things I should list, just leave a comment!

X X X
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar