fredag 28 juni 2019

Semester!



"Imorgon bara sov, sov, sov. Imorgon har du sommarlov! "
Med blandade känslor vinkar jag av förskolans barn med orden "Vi ses efter sommaren." När en själv var liten kändes sommarlovet så oändligt. 10 veckor var ett halvt liv och ingen ångest fanns över att dagarna rullade på. Planen för dagen var att sova tills att sömnen tog slut, gå ut barfota i gräset och äta frukost i trädgården. Sedan började äventyret, ett nytt för var dag. Jag minns hur vi var ute hela dagarna och byggde kojor, lekte med får och hundar, cyklade på grusvägarna för att se hur långt vi skulle hinna innan solnedgången. Inget vatten var för kallt, ingen dag var för lång. Den eviga lyckan som varade en hel sommar. Det paradiset är nog endast tillgänglig för de små, men då och då får jag vara en del av det underbara. Nu blommar trädgården som vackrast och hamnen här nedanför har fyllts med båtar och sorl från sommargästerna. Senare ikväll ska jag ta cykeln på en tur runt byn i sommarskrud, fira in ledigheten och friheten! 


Klänningen jag bär köpte jag av min vän Karoline tidigare i vår och jag är helt förälskad. 
Den har ju fickor! Denna kommer jag leva i!



För att se fler uppdateringar och glädjedanser följ mig på Instagram!
"CarolineAnnaSigrid


Translation 
With mixed feelings I say good bye to the children at the preschool with the words "See you after the summer." When I was a child, the summer holiday felt so endless. 10 weeks was a half-life and no anxiety existed. The plan for the day was to sleep until the sleep ended, go barefoot in the grass and have breakfast in the garden. Then the adventure, a new one began every day. I remember how we were out all day and built huts, played with sheep and dogs, cycled on the gravel roads to see how far we could go before the sunset. No water was too cold, no day was too long. The eternal happiness that lasted a whole summer. That paradise is probably only available to the little ones, but from time to time I get to be part of it. Now the garden is blooming most beautifully and the harbor below has been filled with boats and sound from the summer guests. Later tonight I will take the bike on a tour around the village, celebrate the vacancy and freedom!

Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar