onsdag 26 juni 2019

Två dagar kvar till semester



I exakt tre veckor kommer jag få avnjuta sommarsverige innan det är dags att återvända till barnen på byns förskola. De sista dagarna går vi alla på reserven och både barn och pedagoger börjar förbereda sig för långa sovmornar och ljusa sommarnätter. Även fast jag trivs bra på mitt jobb ska det bli skönt att bara få göra ingenting för en tid. Böcker har inhandlats, resor har planerats och nu ska jag kämpa mig igenom dessa två dagar för att sedan få stänga av arbetshjärnan.



Translation 
For exactly three weeks, I will enjoy summer in Sweden before it is time to return to the children at the village preschool again. The last few days we all have to struggle and both children and grown ups starts to preparing for long sleeping mornings and bright summer nights. Even though I enjoy my job, it will be nice to just do nothing for a while. Books have been purchased, trips have been planned and now I have to fight my way through these two days and then I'll shut the working brain off!

Caroline


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar